фитнес

Възстановяване и растеж – съвети

След интензивна тренировка ЦНС се възстановява 5-6 пъти по-бавно от участвалите мускули. С други думи, въпреки че мускулите се пълнят с гликоген (гориво) и се възстановяват, ЦНС (акумулаторът) може все още да е празен или не докрай зареден, за да повторим същата интензивна тренировка. Затова, ако целта ви е сила, за което ЦНС е определящ фактор, почивайте повече между сериите, упражненията и тренировките.

Повдигане на рамене с щанга отзад – става популярно покрай 8-кратния м-р Олимпия Ли Хейни. Поставете щангата на рак стойка или ползвайте Смит машина. Застанете прави с щанга зад тялото и хват малко по-широк от бедрата. Спуснете раменете надолу и ги вдигнете към ушите максимално нагоре. Задръжте за секунда и спуснете под контрол с поглед напред.

Забравете егото си и не се подвеждайте по други по-напреднали атлети. По-големите тежести ви карат да се пресилвате, а това води до лоша форма на изпълнение и риск от контузии. За капак нервната система се претоварва и прогреса спира. Имате личен план и е най-добре да се придържате към него. Седмица след седмица упоритият труд ще ви възнагради.

„За да растеш трябва да гребеш” – старата максима от златните години на бодибилдинга е абсолютно вярна и това го доказва 6 – кратния м-р Олимпия Дориан Йеитс. Гребането с щанга или тежък дъмбел стимулира цялата задна част на тялото и придава плътност и обем в зони, които по принцип трудно се развиват.

Храните богати на фибри (растителни влакна) потискат апетита и дават усещане за ситост. Добавете в дневното меню повече пълнозърнести храни, ядки и зеленчуци, за да намалите чувството на глад между храненията. Фибрите също така контролират нивата на кръвна захар като забавят усвояването на въглехидратите.

Наблегнете на кофичките, за да подобрите вдигането от лег и общата сила в горната част на тялото. Ако изпълнението им е лесно само с теглото на тялото, вземете дъмбел или колан за кофички. Изпълнението на няколко дълбоки повторения с допълнителна тежест натоварва трицепсите и долната част на гърдите максимално.

Оставете коментар

Може да ви е интересно