храна бургер диета

Грешките, които мъжете допускат с диетите (част 1)

1 – Използват диети за жени със заседнал живот

Повечето популярни книги за диети и програми за отслабване са създадени за определен „аватар“, както го наричат търговците. Това е типът потребител, за който е предназначен продуктът. Модерните книги за диети и планове за отслабване, рекламирани по телевизията, са насочени към един аватар: жени със заседнал начин на живот.

Вие сте домакиня от средната класа, 30 до 40 годишна, с 2.3 деца, която вярва, че разходка в квартала с дружките е тренировка? Не? Защо тогава използвате диета за някоя майка от реклама на кисело мляко? Неспецифичните диети имат една цел – по-малки цифри на кантара. Дори мъжете са се поддали на манията за по-ниско тегло, забравяйки телесната структура и мускулния катаболизъм.

„Хей, свалих 5 килограма!“ Да, свалил сте 2.5 килограма мазнини, 1.5 килограма мускули и 1 килограм вода. Поздравления – вие сте по-лек, по-слаб, произвеждате по-малко тестостерон и метаболизмът ви е още по-зле. Току що си сменихте пола без да се инжектирате с естроген и без да си режете пениса. Добре се справихте със свалянето на тегло, госпожо. Сега погледайте телевизия.

Освен ако не сте със силно затлъстяване и се опитвате да останете жив още поне година, най-вероятно вашите планове за диета надхвърлят възможностите на популярните диети. Искате по-малко мазнини, но също искате повече мускули, сила и атлетичност. Това няма да се получи чрез хранителен план от последната книга на Доктор Оз или със замразена вечеря от мама.

Решението

Ако искате диетичен план, който да подейства, уверете се, че е направен за вашия „аватар“: пичага от фитнеса, който се интересува от това да изглежда добре, а не от двусмислените числа на кантара. Уверете се, че планът ще уголеми мускулите и ще увеличи силата ви.

2 – Прекалявате с храненето за да трупате мускулна маса

Много мъже обичат да хапват, и то много. Затова е лесно да се прекали с калориите, когато фокусът е върху изграждане на мускули. Но има разлика между това да се храните достатъчно, за да подхранвате тренировките, възстановяването и хипертрофията, и това да сте закръглен мъж със сносни перки, а не мускулест спортист.

Големите ръце не се броят, ако 3 сантиметра от обиколката е мазнина. Ако коремът расте, вероятно сте превишили приема на калории, който е нужен за хипертрофията. Просто трупате още върху упоритата мазнина и разтягате кожата, не изграждате мускули. 

В най-лошия случай развивате анаболна резистентност – невъзможност да трупате мускули заради постоянния завишен прием на калории. Започва с инсулинова резистентност, превръща се в лептинова резистентност, разгръща се с натрупване на излишни мазнини, слабост при тренировка, застой при увеличаването на силата, възпаления и дори ниско либидо. Загубата на мазнини с всяка фаза става все по-трудно и накрая се сдобивате с вид на бременна с издут корем, което също скъсява и живота.

Решението

Едва няколко стотин калории над необходимото са ви нужни, за да подхраните растежа на мускулите. Мислете за уголемяване на тялото, не на корема. Използвайте специален хранителен режим за тренировки, без сладко и бързи закуски. Качеството на храната е от значение. Тези, които твърдят обратното се опитват да ви продават книги и фантазии.

3 – Храните се като професионален бодибилдър

Много мъже допускат грешка номер две защото копират режима на любимия си културист или прехвалена филмова звезда. Какъв е проблемът? Много мъже нямат генетиката на професионалист, не тренират маратонски като професионалист и не използват препаратите предназначени за професионалисти. Дори и тези на анаболи не приемат и една десета от това, което поемат професионалистите. Професионалистите могат да са на луди диети (поне за няколко години) заради препаратите, които взимат.

Вие не можете. Ако използвате техните диети ще напълнеете и ще съсипете здравето си. За съжаление. Следвайки техните диети за сваляне на тегло ще загубите мускулна маса … и ще съсипете здравето си. И за съжаление, много от тези професионални бодибилдъри и гурута се прехранват продавайки неработещи диети на зашеметените фенове. А специализираните хранителни планове, които продават? Обикновено имат три или четири версии на един и същи план с минимални разлики. Изпращат ви един от тях, който е уж за вас. Изобщо не е направен за вас.

Решението

Взимайте съвети за диети от професионалисти с поне няколко грама опит. Може и да получите добри съвети от тях – някои даже са доста умни. Но запомнете, че техните планове са си ТЕХНИТЕ планове. Не ваши. Вашето тяло е личната ви лаборатория и може да се наложи да направите свои експерименти с диетата, докато разберете какво работи за вас. Това изисква малко мислене и работа. Не ви харесва? Тогава плащайте на някой за привилегията да сте техен диетен роб.

4 – Сваляте и няма какво да покажете отдолу

Много мъже днес вярват, че ако загубят 5 – 10 килограма ще разкрият изваяното си тяло, достойно за корица на фитнес списание. Но това, което откриват е, че под слоя мазнини всъщност няма нищо, което да си заслужава да се хвалят.

Това е разбираемо. Вдигате тежести, но сте все още пухкав. И да покажете плочки може да увеличи шанса да видите гола жена не само по интернет. Затова започвате диета за отслабване. Резултатът е мрачен. Отслабен метаболизъм. Невъзможно е да изядете и три калории без да напълнеете.

Първо, нека знаем, че професионалистите с по-скромна“ физика  тежат поне 100 килограма. И повечето са по-високи от набитите си братлета бодибилдъри. Затова, ако сте пухкав с 80 килограма, няма да сте щастлив, ако сте слаб и тежите 70 килограма. Мускулите имат значение. Уверете се , че имате такива, преди да започнете с отслабването.

Решението

Много препоръчват заякване преди да се започне с диетите за отслабване. И със сигурност трябва да се направят повече мускули. Но кльощавите дебелаци често имат същите проблеми както и останалите – неподходящ прием на хранителни вещества и неспособност да се разпределят хранителните вещества по най-добрия начин. И когато се хранят, за да натрупат мускулна маса, всъщност трупат мазнини. А с диета за топене на мазнини изглеждат крехки. Храната се съхранява като телесна мазнина и не се използва за изграждане на мускулите. Решението не е диета за топене на мазнини или за изграждане на маса. Трябва да разрешите скритите проблеми.

Отървете се от боклуците, които са проблем за всички, но не започвайте диета. Вместо това поправете активните но объркани клетки с цианидин 3-глюкозид, който се продава като Indigo-3G – за избирателно повишаване на инсулиновата чувствителност в мускула. Накратко – тялото ви по лесно ще гори мазнините и ще се увеличи усвояването на хранителни вещества необходими за мускулния растеж. Така храната си „върши работата“ вместо да се складира. И сега можете да изграждате мускули и да топите мазнини без екстремни диети.

Photo by Sander Dalhuisen on Unsplash

Оставете коментар

Може да ви е интересно