велоергометър

Бумът на велотренажорите в САЩ не надживя пандемията

След бума на продажбите по време на локдауните търговците на велотренажори сега отчитат драстичен спад. Причината е, че потребителите масово се завръщат в спортните зали, които отново са отворени за посетители, информира Си Ен Ен Бизнес (CNN Business), цитирана от телевизия Бе Еф Ем (BFMTV). 

Успехът на стационарните велосипеди в САЩ се оказа ефимерен. Последните три години бяха белязани от пандемията от КОВИД-19. Според платформата за пазарни проучвания Ен Пи Ди Груп (NPD Group) приходите на търговците на велосипеди са скочили с 46 процента през 2020 г., след което растежът е спаднал до 4 на сто през следващата година, а през първата половина на 2022 г. дори има негативно развитие (-7 на сто).

С велоергометър в апартамента и в компанията на треньор

Тази голяма разлика се обяснява с обстоятелства, люшкащи се от едната крайност към другата, които силно са повлияли поведението на потребителите през този период. Като илюстрация на това американският сайт дава пример със стационарните велосипеди – ниша, която пое с пълна сила ударите на различните ограничителни мерки по време на пандемията.

Докато велосипедът бе надеждна алтернатива на обществения транспорт, за да се ограничи рискът от зараза, неговата апартаментна версия, свързана с интернет и в компанията на треньор, позволяваше да се поддържа физическа активност почти като в спортните зали, които по това време бяха затворени.

Така че няма нищо учудващо в това, че „Пелотон“(Peloton), една от големите фирми за спортно оборудване, беше буквално щурмувана от клиенти през 2020 г. И то до такава степен, че трябваше да инвестира неколкостотин милиона долара в края на годината в дейностите по производство и логистика, за да намали времето за доставки.

Само две години по-късно положението на „Пелотон“ е съвсем различно. В края на миналата седмица компанията обяви, че съкращава 800 служители и повишава на цените. Това решение се вписва в стратегията на новото ръководство, което иска драстично да намали разходите на фирмата, която не предвиди завръщането на клиентите й в спортните зали след отслабването на пандемията. Акциите на „Пелотон“ сега са изгубили над 90 процента от стойността си от края на 2020 г.

Инфлацията също е проблем

Когато все пак приеха различна стратегия, компаниите от сектора се озоваха изправени пред упорита инфлация. Такъв е случаят със „СоулСайкъл“ (SoulCycle), която заложи на курсовете във фитнес залите и затова беше принудена да затвори врати за почти година. Фирмата за физически упражнения постепенно възобнови дейността си от година и половина, но не може да избегне основния проблем, възникващ за повечето сектори на дейност в икономиката: значителното увеличение на разходите.

Преди седмица „СоулСайкъл“ съобщи, че затваря около 20 от залите си (всяка четвърта) и освобождава 1350 свои служители. БТА

Може да ви е интересно